PRVNÍ HOŘE - Achtung, Sultan!
MInule jsem zase kecal. Tohle je totiž další dokonalá deska tohoto úžasného tělesa. Radost tohle poslouchat. Už zas.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
V poslední době velmi agilní promotérská skupina Heartnoise testuje mimopražské regiony, a tak přesadila jeden ze svých koncertů z Prahy do Plzně. A kam jinam, než do kultovního svatostánku Divadla Pod Lampou. Když po půl deváté vcházím do klubu, v něm už naplno odbouchla svůj set trojka LE BAIN DE MAID, takže bohužel stíhám už jen chvost jejich setu. Cheb jsou v emo hardcoru záruka kvality a trýznivosti a Buchťas z GOODFOUL za bicími zase záruka škopků, které vás sekají na nudle. Škoda, že tolik nápadů není i v kytarách.
Poté, co jsem v roce 2013 zaregistroval demo, jsem o KING KEPORKAK něco zaslechl až minulý rok, kdy kapela vydala album „Detachment“. Už tehdy jsem si vzpomenul na již neexistující GOSPEL OF THE FUTURE a očekával, že by tato skvadra mohla zaplnit mezeru, která na českém pískovišti po jejich odchodu stále zeje. Snaha o těžkopádný pomalý zablácený stonerový buldozer se zpívajícím bubeníkem je parádní a kvituji ji s velkým povděkem, bohužel tento buldozer živě nedrtí ani z poloviny tak, jak by měl. V tomto duchu trochu bezradně bloudí i duch skladatelské invence. Jako fanda žánru si po koncertu říkám, bylo to fajn, ale nenacházím tu místa, která by mě zašlapaly do země anebo semnou alespoň jinak pohly. Ale možná to ještě vykristalizuje časem.
Nástup OBSCURE SPHINX po dlouhém meditativním intru pak naopak zvukově drtí se vší vervou. Tady není kompromisů. Jakkoliv mě iritují teatrální trhanice počmárané Wielebny, musím říci, že tato figura nadání pro divadelní pohyb na scéně rozhodně má a často do něj vplétá i své ženské zbraně. Post-metalová apokalypsa svírá zhruba čtyři desítky přítomných v kleštích, ze kterých není úniku. Wielebna přechází z čistých éterických pasáží ke kočičímu vřískání a zpět a stejně tak se v podobném duchu nese i hudba, která sází na hodně temnou post-rockovou vlnu, jež přerůstá v hranaté riffy osmistrunných kytar. Co se waršavské hydře a hlavně pak zpěvačce Wielebně nedá upřít, je schopnost hypnotizovat a následně pohltit svým setem obecenstvo. To se tento večer povedlo a já vězel v útrobách OBSCURE SPHINX více než hodinu.
MInule jsem zase kecal. Tohle je totiž další dokonalá deska tohoto úžasného tělesa. Radost tohle poslouchat. Už zas.
Trochu prog rock/metalová exhibice. Toho tydlikání a hračičkování je místy opravdu hodně. Ale tito Švédové umí i příjemné melodie a přirozeně plynoucí pasáže, takže jim to předvádění odpustím. Ostatně, když na to mají, tak proč se trochu nepředvést, že?
Žijeme ve zlatých časech českého thrash metalu! Takové období hojnosti prostě nepamatujeme. Kapely na nás chrlí v horším případě dobré, v tom lepším (i v tomto) desky výborné a my si čvachtáme jako ten pověstný manža. Více v recenzi, teď si třepu palicí.
Švédské duo se na svém dalším albu ještě více vzdálilo postrockovým kořenům a dá se tedy tvrdit, že jejich hudba odplavala do specifické formy indie rocku, který se opírá o robustní kostru shoegaze. Opět slušné album.
Další švédský power metal, kterému vlastně nelze nic vytknout. Dobří zkušení muzikanti, kvalitní produkce a chytlavé melodie. Komponování dle osvědčeného mustru, přesto to dokáže zabavit. Dám tomu ještě pár poslechů a poté zapomenu, že to kdy existovalo.
Nepřístupná a temná blackmetalová deska, která spolu s disonantní nervozitou nabízí i death/doomové nálady. Dostat se tomu pod kůži není snadné, ale odměnou je lavina emocí. Střídmá stopáž navíc ukončí ta "muka" dříve, než by to člověku urvalo hlavu.
Sofistikovaně maluje, točí vtipné filmy, v MORTAL CABINET zanechal výraznou stopu, ze Slavíka ho vyhodili, páč jeho světem je hardcore rap. A je z Rumburku, což leccos vysvětluje! Když šel pro talent, Marty si nabral hrstě. Zase ho ukázal, zpíčenec jeden.